loading...

خرید بک لینک تضمینی و ارزان قوی و با کیفیت

بازدید : 204
يکشنبه 9 خرداد 1400 زمان : 14:07

بیایید گوگل را یک جوان 20 ساله در نظر بگیریم. این جوانِ پرانگیزه در 12 سالگی (یعنی قبل از معرفی الگوریتم‌هایش) هنوز به پختگی حالا نرسیده بود و در تشخیص سایت‌های خوب از بد، خیلی با حساب و کتاب عمل نمی‌کرد. در واقع می‌توان گفت که پاشنه آشیل گوگل در گذشته این بود که نمی‌توانست سایت‌هایی که از لینک سازی مخرب استفاده می‌کنند را شناسایی کند.

در آن زمان نه الگوریتم پنگوئنی بود و نه مرغ مگس خواری، تنها چیزی که باعث می‌شد سایت شما در نتایج بالای جستجوی گوگل ظاهر شود، تعداد بک لینک هایی بود که سایت های مختلف به شما می‌دادند. در واقع لینک سازی به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سئو و بهینه سازی وبسایت ها تبدیل شده بود.
لینک سازی به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سئو و بهینه سازی در گذشته بود

در قدم بعدی، تکنیک های لینک سازی به روش های خلاقانه‌ای ابداع شدند تا بتوانند در مدت زمانی کوتاه رتبه سایت‌ها را از فرش به عرش برسانند! در واقع به کار بردن این روش های نوین بسیار کاربردی بودند زیرا بیشتر سایت‌ها در یک برهه زمانی خاص، بهبود خوبی را در جایگاه نتایج جستجو تجربه کردند. اما این داستان، پایان غم انگیزی داشت.

چرا که سرتاسر فضای وب را سایت‌هایی تشکیل می‌دادند که تنها یک چیز برایشان مهم بود؛ کسب رتبه در نتایج جستجو!

بالاخره در این وضعیت نابسامان، کسی باید به داد کاربران و هیاهوی درهم و برهم لینک سازی در فضای اینترنتی می‌رسید. کسی که بتواند کاربر را در اولویت قرار دهد و برای کسب رضایتش چاره‌ای بیاندیشد. اما چه کسی بهتر از فردی که همیشه به فکر رضایت کاربران بود؟ گوگل!

گوگل با گذشت زمان، روز به روز هوشمندتر می‌شد به طوری که وقتی موضوع پایان نامه خود در مورد الگوریتم های جستجوی آنلاین را ارائه داد، همه استادها به چشم یک نابغه به او نگاه می‌کردند. این‌ الگوریتم ها همان چیزی بودند که قوانین لینک سازی در فضای وب را به نفع کاربر تغییر دادند. بر اساس این قوانین؛

هر سایتی که به صورت غیرطبیعی و تنها با هدف گرفتن جایگاه در صفحه نتایج، لینک سازی انجام دهد، محکوم به جریمه است.

اگر نوار این داستان را کمی به جلو ببریم به زمان حال (2019) می‌رسیم. متاسفانه عده زیادی از افراد هنوز هم از تکنیک های لینک سازی به روش مخرب استفاده می‌کنند و حتی بر این باورند که این روش ها، باعث بهبود رتبه سایتشان هم می‌شود. شاید تعجب کنید اما به مرور زمان این ترفندها حتی بیشتر و بیشتر هم شدند.

ویدئو معرفی تکنیک های لینک سازی مخرب

اگر زمان کافی برای مطالعه یک مقاله 3000 کلمه ای را ندارید پیشنهاد میکنیم 6 دقیقه از زمان ارزشمند خود را برای تماشای این ویدئو کنار بگذارید. حجم ویدئو تقریبا 38 مگابایت است ولی حجم اطلاعاتی که به شما منتقل میکند بسیار بالاست!

آیا این ترفندهای لینک سازی به ظاهر خلاقانه، که در واقعیت کاملاً غیرقانونی هستند نامی هم دارند؟

بله! تکنیک های کلاه سیاه در لینک سازی.

حالا که مقدمه گوگل و دوران خام کودکی اش در وضع قوانین لینک سازی را خواندید، در قدم بعدی می‌خواهیم شما را با روش هایی آشنا کنیم که به تکنیک های سئو کلاه سیاه در لینک سازی معروف شدند. بعد از اینکه یک چای برای خود ریختید، ادامه مقاله را بخوانید

به طور خلاصه این مقاله برای کسانی است که:

نمی‌دانند چه روشی، سئو کلاه سیاه محسوب می‌شود و بدون اطلاع، اقدام به لینک سازی مخرب و غیرقانونی می‌کنند.

از روش های لینک بیلدینگ کلاه سیاه استفاده می‌کنند و باور دارند که این روش ها خیلی هم خوب جواب می‌دهد.

1- تبادل لینک یا Link exchange

فرض کنید یکی از دوستان شما به یک رستوران خیلی معروف می‌رود و بعد از مدتی به شما هم پیشنهاد می‌دهد که به آن سر بزنید. طبیعتاً حالا که یک دوست صمیمی به شما این پیشنهاد را داده است، به کیفیت غذا و خدمات این فست فود اعتماد بیشتری پیدا می‌کنید و با اطمینان بیشتری وارد این رستوران می‌شوید.

این قضیه در دنیای سئو هم کاملاً مشهود است. به طوری که اگر سایت‌های بیشتری به شما لینک دهند، گوگل هر لینک را به عنوان یک رای مثبت درنظر می‌گیرد. این کار باعث می‌شود گوگل اعتماد بیشتری به وب سایت شما داشته باشد و در نتیجه این سایت محبوب را در صفحه نتایج بیشتر نشان دهد.

بسیاری از سایت ها متوجه شدند گوگل برای بک لینک ها اهمیت زیادی قائل است و می‌توانند با استفاده از آن رتبه بهتری بگیرند، در نتیجه سعی کردند به روش های غیر طبیعی با سایت های دیگر لینک رد و بدل کنند.

تکنیک تبادل لینک در سئو کلاه سیاه

در تکنیک تبادل لینک، شما از مدیران سایت درخواست می‌کنید تا لینک سایت شما را در سایت یا وبلاگ خود درج کنند تا شما نیز در عوض همین کار را برای آنان‌ انجام دهید. این کار باعث می‌شد هر دو سایت بتوانند جایگاهشان را در صفحه نتایج بهبود دهند.

با اینکه تبادل لینک بین چند سایت ممکن است نتایج خوبی برای سئو سایت شما داشته باشد. اما پس از مدتی جایگاه سایت شما با روندی چشمگیر ریزش خواهد کرد. این سقوط به این دلیل است که گوگل متوجه تبادل لینک‌ شما با سایت‌های دیگر شده و شما و سایت خاطی دیگر را جریمه کرده است

2- لینک سازی حلقه ای یا Web Rings

در قسمت قبل به شما گفتیم که تبادیل لینک بین سایت‌ها یکی از روش های رایج و دوست داشتنی بود که اتفاقاً در بسیاری موارد خیلی خوب جواب ‌داد. اما پس از اینکه سایت های بیشتری دست به انجام این ترفند کلاه سیاه زدند، گوگل بلاخره متوجه این تکنیک در لینک سازی شد. حالا زمان آن رسیده بود که یک تکنیک پیشرفته تر ابداع شود تا گوگل از آن سر در نیاورد.

اجازه دهید این سوال را از خود شما بپرسیم تا کمی در جریان کار قرار بگیرید. اگر قرار باشد تبادل لینک را به شکلی انجام دهید که گوگل متوجه نشود دارید از چه سایتی لینک دریافت می‌کنید، به چه نحوی وارد عمل می‌شدید؟

یک راهنمایی: این روش زیرکانه شما باید به شکلی باشد که سایتی که لینک سازی را شروع کرده قابل شناسایی نباشد. زمانیکه لینک سازی بین دو سایت انجام میشود تشخیص سایت های متخلف برای گوگل راحت است ولی اگر در این فرآیند چندین سایت درگیر باشند چطور؟

بله! درست حدس زدید! لینک سازی شما باید به صورت یک دایره یا حلقه (Ring) انجام شود. دلیل انتخاب نام این تکنیک کلاه سیاه (Web Ring) هم به این دلیل است که شما در این روش به شکل حلقه‌ای و دسته‌جمعی، اقدام به لینک‌سازی می‌کنید. در واقع این روش با این فرض به وجود آمده که گوگل وقتی وارد یک وب رینگ می‌شود، مانند یک فرد سرگردان در گِرداب، باید به دنبال سایتی بگردد که این لینک سازی مصنوعی را شروع کرده است.

سئو کلاه سیاه با لینک سازی حلقه ای

3- مزرعه لینک یا Link Farm

قبل از اینکه به تعریف و چیستی مزرعه لینک بپردازیم، بهتر است به علت به وجود آمدن آن نگاهی بیاندازیم تا بتوانید عمیق‌تر آن را درک کنید.

سایت های بسیاری از تکنیک تبادل لینک یا ساخته حلقه های لینک استفاده میکردند که موجب میشد هر روز ارزش این روش کاهش یابد. زیرا تعداد لینک های تبادل شده در سایت هایی که با آنها توافق کرده بودند هر روز در حال افزایش بود. نسخه های اولیه الگوریتم پنگوئن به بررسی ارتباط موضوعی سایت ها و نشانه هایی از تبادل لینک بودند و این تکنیک ها هر روز خطرناک تر از گذشته میشد.

عده ای در این میان به فکر افتادند که به جای تبادل لینک با دیگران، خودشان مجموعه ای از سایت ها و وبلاگ های اینترنتی با موضوعات نزدیک به هم ایجاد کنند و با استفاده از آنها سایت اصلی را تقویت کنند. در یک مزرعه لینک ارتباطات بسیار پیچیده ای بین سایت ها برقرار میشود و معمولا از حلقه های تو در تو و چند لایه تشکیل شده است.

مزرعه لینک یا شبکه اختصاصی از بک لینک

اما گوگل برای این سایت ها نیز راه حل هایی را پیدا کرد؛ توجه به عمر دامنه ها، واقعی بودن اطلاعات تماس، استفاده از هاست یا DNS مشترک و البته مهمترین نکته آنکه تمام این دامنه ها به نام یک نفر یا یک مجموعه بودند؛ موجب شد تا سایت های بسیاری توسط گوگل شناسایی و جریمه شوند. این تکنیک با نام PBN نیز شناخته میشود. برای آشنایی بیشتر با مفهوم PBN و تفاوت آن با مزرعه لینک به مقاله PBN چیست مراجعه نمایید.

به جای استفاده از مزارع لینک، می‌توانید از تاکتیک‌های سئو کلاه سفید، مانند ایجاد محتوای ارزشمند، نمودار‌ها، داده‌ها، مصاحبه‌ها و غیره بهره ببرید. در کل بهترین محتوا، محتوایی است که به شما اجازه می‌دهد لینک ها را به صورت طبیعی و به مرور زمان بدست آورید. برای آشنایی بیشتر با این موارد و مطالعه مقالات آموزشی مرتبط به صفحه سئو کلاه سفید مراجعه کنید.

4- پست مهمان اسپم Spam Guest blogging

اگر بخواهیم خیلی ساده به شما بگوییم، پست مهمان یعنی اینکه محتوایی را در سایت‌هایی قرار دهید که مالک حقیقی آن شما نباشید. این محتوا می‌تواند به شکل مقاله، عکس، ویدئو یا هر نوع دیگری باشد. یکی از مزایای پست مهمان آن است که با انتشار محتوا در سایت‌های دیگر، نام برند و محصول یا سرویس شما توسط عموم مردم شناخته می‌شود.

اما مزیت دیگری که باعث شده وب مستران زیادی اقدام به منتشر کردن محتوا در سایت های مختلف کنند، اهمیت پست مهمان در سئو یا بهبود رتبه سایت است. شاید برایتان سوال شود که چرا استفاده از از پست مهمان باعث جابه جایی رتبه می‌شود؟

جواب سوال بالا در یک کلمه خلاصه می‌شود؛ «بک لینک!»

با فراگیر شدن تکنیک های لینک سازی، هر روز سایت های بیشتری توسط الگوریتم پنگوئن جریمه میشدند و مدیران سایت ها متوجه شده بودند که قرار دادن لینک در سایدبار یا فوتر یک سایت یکی از فاکتورهای گوگل برای شناسایی لینک های خریداری شده است. در نتیجه بهترین فضا برای لینک سازی محتوا صفحات بود.

در همان زمان سایت های خبری و آموزشی تشنه ی محتوای تازه و جدید بودند. متخصصین سئو شروع کردند به نوشتن مقالات تخصصی در موضوعات مختلف و انتشار آنها در این سایت های جامع و به مرور تکنیک پست مهمان همه گیر شد!

استفاده از پست مهمان در لینک سازی کلاه سیاه

در واقع وقتی محتوایی را در سایت‌های دیگر بارگذاری می‌کنید و در آن به سایت خود لینک می‌دهید، گوگل این بک لینک ها را به عنوان یک سیگنال مثبت در نظر می‌گیرد و جایگاه سایت شما در صفحه نتایج را بهبود می‌دهد. احتمالاً وقتی فهمیدید که گوگل اینقدر به پست مهمان و لینک های داخل آن بها می‌دهد، با خود فکر کنید:

«چه روش خوبی، حالا در تمام سایت‌هایی که پست مهمان قبول می‌کنند، محتوا میذارم و به سایت خودم لینک میدم. اینجوری رتبه سایتم سریع میره بالا!»

مثل هر روش دیگری این تکنیک نیز به سرعت توسط گوگل شناسایی شد زیرا بیشتر این صفحات و سایت ها از نظر مفهومی ارتباطی به هم نداشتند، به بیان ساده‌تر، زمانی که تنها به قصد گرفتن لینک و افزایش رتبه سایت خود، شروع به منتشر کردن محتوا در سایت های مختلف می‌کنید، گوگل هم متوجه این روش به ظاهر زیرکانه می‌شود و کارت قرمز خود را از جیبش بیرون می‌کشد.

همزمان سایت ها نیز متوجه دلیل این حجم از نویسندگان مهمان شدند و برای درج محتوای شما تقاضای پول میکردند؛ و اینچنین شد که خرید رپورتاژ آگهی با هدف سئو متولد شد.

5- نظرات اسپم یا Comment Links

بعد از آنکه تبادل لینک خطرناک شد و رپورتاژ آگهی جای پست مهمان را گرفت، دریافت بک لینک رایگان بسیار سخت شده بود. ولی متخصصین سئو کلاه سیاه همیشه ایده های جدید و جذابی داشته اند! این بار نوبتِ حمله به بخش نظرات سایت بود.

بسیاری از سایت های اینترنتی از سیستم های مدیریت محتوای رایج مانند جوملا و وردپرس استفاده میکنند و در همه آنها فضایی برای قراردادن لینک هنگام ارسال دیدگاه وجود داشت. در نتیجه روند کامنت گذاری دستی و رباتی در سایت ها با هدف کسب بک لینک آغاز شد.

همین روند به ظاهر ساده تاثیر زیادی بر سئو سایت ها داشت زیرا در مدتی کوتاه لینک های بسیاری از سایت های مختلف دریافت میکردند. به محض آنکه ارسال نظرات اسپم کارایی خود را نشان داد، همه گیر شد و پس از آنکه همه گیر شد مورد توجه گوگل و الگوریتم پنگوئن قرار گرفت.

ارسال نظرات اسپم با هدف لینک سازی برای سایت

در حال حاضر بیشتر سایت ها اجازه قراردادن لینک در بخش نظرات را نمیدهند و سایت هایی که چنین اجازه ای میدهند مملو از نظرات اسپم و لینک های نامرتبط هستند، در نتیجه این صفحات فضای مناسبی برای لینک سازی شما نخواهند بود. همچنین (با آپدیت های جدید پنگوئن) لینک هایی که در بخش نظرات یک صفحه هستند ارزش و تاثیر به مراتب پایین تری در مقابل لینک های موجود در محتوای سایت دارند.

اما بهتر است بدانید که قرار دادن لینک در کامنت عملاً غیرقانونی نیست و حتی خیلی هم توصیه می‌شود. (در واقع قرار دادن لینک در کامنت یک تکنیک سئو کلاه سفید هم محسوب می‌شود)؛ این روش تنها زمانی غیرقانونی است که به طور غیر طبیعی و افراطی آن را به کار بگیرید.

اگر شما مدیر یک بلاگ اینترنتی، انجمن و یا فروم هستید، باید خیلی مراقب کامنت‌هایی که دریافت می‌کنید باشید. چراکه گوگل با دیدن صفحات حاوی هرزنامه، سایت شما را از نتایج جستجو حذف می‌کند. استفاده از ابزارهای ضد هرزنامه مانند ابزار Google reCAPTCHA یکی از راه‌های جلوگیری از ابتلا به محتوای اسپم در بخش کامنت سایت است.

6- خرید بک لینک buy backlinks

بعد از آزمون و خطاهای بسیار متخصصین سئو متوجه شدند که تنها راه باقی مانده برای کسب خرید بک لینک ارزشمند پرداخت پول است. در این روش شما سایت هایی که ارزش و اعتبار بالایی دارند و از نظر موضوعی با سایت شما مرتبط هستند را شناسایی کرده و در ازای پرداخت هزینه نسبتا بالایی لینک خود را در آنها قرار میدهید.

خرید بک لینک رویکرد کاملا متفاوتی با روش های پیشین داشت، در این تکنیک خبری از لینک سازی رایگان نبود و در نتیجه به جای توجه به تعداد و تنوع لینک ها تمرکز بر روی اعتبار سایت و کیفیت محتوا بود. این روش نیز همچون متدهای قبلی در ابتدا تاثیر شگفت انگیزی داشت ولی مشکل از زمانی آغاز شد که زیاده روی ها در استفاده از آن شروع شد.

خرید بک لینک با هدف بهبود سئو سایت

سایت هایی که در زمینه فروش بک لینک فعالیت داشتند به سرعت درآمد بالایی کسب کردند و لینک های زیادی را در سایدبار و فوتر خود قرار دادند. با اضافه شدن هر لینک به این فضا عملا ارزش و سهم منتقل شده به لینک های قبلی کاهش می یافت. در برخی موارد تعداد این لینک ها به قدری زیاد است که خود سایت فروشنده توسط گوگل جریمه میشود.

خرید بک لینک به مرور زمان بعنوان یکی از خطرناک ترین روش های سئو کلاه سیاه شناخته شد. مهمترین دلایلی که موجب سیاه شدن این روش شدند عبارتند از:

1. لینک سازی در فوتر و سایدبار

فوتر و سایدبار سایت به این دلیل که در هر صفحه از وبسایت مرتباً تکرار می‌شوند یکی از بخش هایی مهم سایت شما برای موتورهای جستجو محسوب می‌شوند. به بیان ساده تر، کلمات و لینک هایی که در این بخش قرار می‌دهید، خیلی سریع تر نسبت به محتوای دیگر توسط گوگل ایندکس می‌شوند. اما آیا می‌توان از بخش فوتر سایت هم یک روش کلاه سیاه درست کرد؟

متاسفانه بله! قراردادن دادن لینک‌های نامرتبط و اسپم در بخش فوتر یا سایدبار سایت یکی دیگر از راه‌های غیرطبیعی برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو است. در واقع مشکل اصلی زمانی رخ می‌دهد که این لینک‌ها، عباراتی هستند که در عین نامرتبط بودن با موضوع اصلی سایت، تعداد جستجوی بالایی دارند. شاید این سوال برایتان پیش آید که چرا سایت‌ها در بخش فوتر از لینک های اسپم و نامرتبط استفاده می‌کنند؛ تنها به خاطر کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل.

ولی باید حسابی حواستان باشد زیرا گوگل در این روش خیلی مته به خش خاش می‌گذارد! در واقع وقتی گوگل لینکی نامرتبط در فوتر سایت شما پیدا کند، ممکن است کارت قرمزش را از جیب بیرون بیاورد و شما را به کلی از صفحه نتایج خود حذف کند.

برای اینکه به کلی با این تاکتیک سئو کلاه سیاه آشنا شوید، ما بعد از بررسی سایت های بسیار، یک نمونه خوب برای شما پیدا کردیم. فوتر سایتی که در زیر مشاهده می‌کنید، موضوع‌هایی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پوشش داده که برخی از آن‌ها عبارات کلیدی مهمی در گوگل هستند. این کلمات کلیدی با اینکه در گوگل سرچ بالایی دارند ولی با موضوع سایت کاملاً نامرتبط هستند.

خرید بک لینک در فوتر سایت ها یکی از روش های سئو کلاه سیاه است

2. انکرتکست تکراری

قبل از اینکه متوجه مفهوم انکرتکست تبلیغاتی به عنوان یک ترفند سئو کلاه سیاه شوید، لازم است به شما بگوییم انکرتکست در اصل چیست.

در کل کلمات و کاراکترهای موجود در یک متن که به سایت یا متنی دیگر لینک می شوند را انکر تکست (Anchor Text) می‌نامند. متن لینک شده یا انکرتکست در واقع همان قسمتی از یک لینک است که کاربر می‌تواند بر روی آن کلیک کند.

زمانیکه از یک سایت بک لینک میخرید، لینک دریافت شده را بر روی پر رقابت ترین و مهمترین کلمه کلیدی کسب و کار خود قرار میدهید، تا اینجا مشکلی نیست. ولی زمانیکه از چندین سایت مختلف برای تقویت همان صفحه لینک میخرید عملا در همه آنها از یک عبارت مشخص (انکر تکست یکسان) برای ارجاع به سایت خود استفاده کرده اید.

اینکه همه سایت ها با ادبیات یکسان و دقیقا به یک صفحه از سایت شما لینک سازی کنند، یکی از فاکتورهای مهم پنگوئن برای شناسایی لینک های خریداری شده است. در نتیجه هرچقدر تعداد لینک های شما با این عبارت هدف بیشتر باشد ریسک جریمه شدن توسط گوگل افزایش می یابد.

این تکنیک حتی در لینک سازی داخلی سایت نیز میتواند خطرناک باشد. برای ایجاد ارتباط بین صفحات یک سایت باید به صورت هدفمند و با ایجاد تنوع از انکر تکست ها استفاده کنیم. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله لینک سازی داخلی چیست را مطالعه کنید.

3. ریدایرکت 301 به روش غیر اخلاقی!

ریدایرکت 301 یکی از روش‌های مفید برای جلوگیری از ایجاد صفحات 404 است. به طوری که اگر یک صفحه از سایت شما حذف شده باشد، می‌توانید با استفاده از ریدایرکت، کاربر را به صفحه‌ای هدایت کنید که محتوای جایگزین در آن قرار دارد. اما متاسفانه این روش هم تا جایی مورد سوءاستفاده قرار گرفت که یک تکنیک سئو کلاه سیاه رنگ از آن متولد شد.

در این روش صفحاتی از سایت های معتبر که جایگاه مناسبی در نتایج گوگل کسب کرده اند شناسایی شده و در قبال پرداخت پول به صفحه ای با همان موضوع در سایت شما ریدایرکت میشوند. در واقع شما به جای آنکه مدت ها زمان و انرژی صرف تقویت یک صفحه کنید آن را از سایتی دیگر خریداری میکنید.

منبع وبسیما برترین شرکت سئوی ایرانی

بیایید گوگل را یک جوان 20 ساله در نظر بگیریم. این جوانِ پرانگیزه در 12 سالگی (یعنی قبل از معرفی الگوریتم‌هایش) هنوز به پختگی حالا نرسیده بود و در تشخیص سایت‌های خوب از بد، خیلی با حساب و کتاب عمل نمی‌کرد. در واقع می‌توان گفت که پاشنه آشیل گوگل در گذشته این بود که نمی‌توانست سایت‌هایی که از لینک سازی مخرب استفاده می‌کنند را شناسایی کند.

در آن زمان نه الگوریتم پنگوئنی بود و نه مرغ مگس خواری، تنها چیزی که باعث می‌شد سایت شما در نتایج بالای جستجوی گوگل ظاهر شود، تعداد بک لینک هایی بود که سایت های مختلف به شما می‌دادند. در واقع لینک سازی به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سئو و بهینه سازی وبسایت ها تبدیل شده بود.
لینک سازی به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سئو و بهینه سازی در گذشته بود

در قدم بعدی، تکنیک های لینک سازی به روش های خلاقانه‌ای ابداع شدند تا بتوانند در مدت زمانی کوتاه رتبه سایت‌ها را از فرش به عرش برسانند! در واقع به کار بردن این روش های نوین بسیار کاربردی بودند زیرا بیشتر سایت‌ها در یک برهه زمانی خاص، بهبود خوبی را در جایگاه نتایج جستجو تجربه کردند. اما این داستان، پایان غم انگیزی داشت.

چرا که سرتاسر فضای وب را سایت‌هایی تشکیل می‌دادند که تنها یک چیز برایشان مهم بود؛ کسب رتبه در نتایج جستجو!

بالاخره در این وضعیت نابسامان، کسی باید به داد کاربران و هیاهوی درهم و برهم لینک سازی در فضای اینترنتی می‌رسید. کسی که بتواند کاربر را در اولویت قرار دهد و برای کسب رضایتش چاره‌ای بیاندیشد. اما چه کسی بهتر از فردی که همیشه به فکر رضایت کاربران بود؟ گوگل!

گوگل با گذشت زمان، روز به روز هوشمندتر می‌شد به طوری که وقتی موضوع پایان نامه خود در مورد الگوریتم های جستجوی آنلاین را ارائه داد، همه استادها به چشم یک نابغه به او نگاه می‌کردند. این‌ الگوریتم ها همان چیزی بودند که قوانین لینک سازی در فضای وب را به نفع کاربر تغییر دادند. بر اساس این قوانین؛

هر سایتی که به صورت غیرطبیعی و تنها با هدف گرفتن جایگاه در صفحه نتایج، لینک سازی انجام دهد، محکوم به جریمه است.

اگر نوار این داستان را کمی به جلو ببریم به زمان حال (2019) می‌رسیم. متاسفانه عده زیادی از افراد هنوز هم از تکنیک های لینک سازی به روش مخرب استفاده می‌کنند و حتی بر این باورند که این روش ها، باعث بهبود رتبه سایتشان هم می‌شود. شاید تعجب کنید اما به مرور زمان این ترفندها حتی بیشتر و بیشتر هم شدند.

ویدئو معرفی تکنیک های لینک سازی مخرب

اگر زمان کافی برای مطالعه یک مقاله 3000 کلمه ای را ندارید پیشنهاد میکنیم 6 دقیقه از زمان ارزشمند خود را برای تماشای این ویدئو کنار بگذارید. حجم ویدئو تقریبا 38 مگابایت است ولی حجم اطلاعاتی که به شما منتقل میکند بسیار بالاست!

آیا این ترفندهای لینک سازی به ظاهر خلاقانه، که در واقعیت کاملاً غیرقانونی هستند نامی هم دارند؟

بله! تکنیک های کلاه سیاه در لینک سازی.

حالا که مقدمه گوگل و دوران خام کودکی اش در وضع قوانین لینک سازی را خواندید، در قدم بعدی می‌خواهیم شما را با روش هایی آشنا کنیم که به تکنیک های سئو کلاه سیاه در لینک سازی معروف شدند. بعد از اینکه یک چای برای خود ریختید، ادامه مقاله را بخوانید

به طور خلاصه این مقاله برای کسانی است که:

نمی‌دانند چه روشی، سئو کلاه سیاه محسوب می‌شود و بدون اطلاع، اقدام به لینک سازی مخرب و غیرقانونی می‌کنند.

از روش های لینک بیلدینگ کلاه سیاه استفاده می‌کنند و باور دارند که این روش ها خیلی هم خوب جواب می‌دهد.

1- تبادل لینک یا Link exchange

فرض کنید یکی از دوستان شما به یک رستوران خیلی معروف می‌رود و بعد از مدتی به شما هم پیشنهاد می‌دهد که به آن سر بزنید. طبیعتاً حالا که یک دوست صمیمی به شما این پیشنهاد را داده است، به کیفیت غذا و خدمات این فست فود اعتماد بیشتری پیدا می‌کنید و با اطمینان بیشتری وارد این رستوران می‌شوید.

این قضیه در دنیای سئو هم کاملاً مشهود است. به طوری که اگر سایت‌های بیشتری به شما لینک دهند، گوگل هر لینک را به عنوان یک رای مثبت درنظر می‌گیرد. این کار باعث می‌شود گوگل اعتماد بیشتری به وب سایت شما داشته باشد و در نتیجه این سایت محبوب را در صفحه نتایج بیشتر نشان دهد.

بسیاری از سایت ها متوجه شدند گوگل برای بک لینک ها اهمیت زیادی قائل است و می‌توانند با استفاده از آن رتبه بهتری بگیرند، در نتیجه سعی کردند به روش های غیر طبیعی با سایت های دیگر لینک رد و بدل کنند.

تکنیک تبادل لینک در سئو کلاه سیاه

در تکنیک تبادل لینک، شما از مدیران سایت درخواست می‌کنید تا لینک سایت شما را در سایت یا وبلاگ خود درج کنند تا شما نیز در عوض همین کار را برای آنان‌ انجام دهید. این کار باعث می‌شد هر دو سایت بتوانند جایگاهشان را در صفحه نتایج بهبود دهند.

با اینکه تبادل لینک بین چند سایت ممکن است نتایج خوبی برای سئو سایت شما داشته باشد. اما پس از مدتی جایگاه سایت شما با روندی چشمگیر ریزش خواهد کرد. این سقوط به این دلیل است که گوگل متوجه تبادل لینک‌ شما با سایت‌های دیگر شده و شما و سایت خاطی دیگر را جریمه کرده است

2- لینک سازی حلقه ای یا Web Rings

در قسمت قبل به شما گفتیم که تبادیل لینک بین سایت‌ها یکی از روش های رایج و دوست داشتنی بود که اتفاقاً در بسیاری موارد خیلی خوب جواب ‌داد. اما پس از اینکه سایت های بیشتری دست به انجام این ترفند کلاه سیاه زدند، گوگل بلاخره متوجه این تکنیک در لینک سازی شد. حالا زمان آن رسیده بود که یک تکنیک پیشرفته تر ابداع شود تا گوگل از آن سر در نیاورد.

اجازه دهید این سوال را از خود شما بپرسیم تا کمی در جریان کار قرار بگیرید. اگر قرار باشد تبادل لینک را به شکلی انجام دهید که گوگل متوجه نشود دارید از چه سایتی لینک دریافت می‌کنید، به چه نحوی وارد عمل می‌شدید؟

یک راهنمایی: این روش زیرکانه شما باید به شکلی باشد که سایتی که لینک سازی را شروع کرده قابل شناسایی نباشد. زمانیکه لینک سازی بین دو سایت انجام میشود تشخیص سایت های متخلف برای گوگل راحت است ولی اگر در این فرآیند چندین سایت درگیر باشند چطور؟

بله! درست حدس زدید! لینک سازی شما باید به صورت یک دایره یا حلقه (Ring) انجام شود. دلیل انتخاب نام این تکنیک کلاه سیاه (Web Ring) هم به این دلیل است که شما در این روش به شکل حلقه‌ای و دسته‌جمعی، اقدام به لینک‌سازی می‌کنید. در واقع این روش با این فرض به وجود آمده که گوگل وقتی وارد یک وب رینگ می‌شود، مانند یک فرد سرگردان در گِرداب، باید به دنبال سایتی بگردد که این لینک سازی مصنوعی را شروع کرده است.

سئو کلاه سیاه با لینک سازی حلقه ای

3- مزرعه لینک یا Link Farm

قبل از اینکه به تعریف و چیستی مزرعه لینک بپردازیم، بهتر است به علت به وجود آمدن آن نگاهی بیاندازیم تا بتوانید عمیق‌تر آن را درک کنید.

سایت های بسیاری از تکنیک تبادل لینک یا ساخته حلقه های لینک استفاده میکردند که موجب میشد هر روز ارزش این روش کاهش یابد. زیرا تعداد لینک های تبادل شده در سایت هایی که با آنها توافق کرده بودند هر روز در حال افزایش بود. نسخه های اولیه الگوریتم پنگوئن به بررسی ارتباط موضوعی سایت ها و نشانه هایی از تبادل لینک بودند و این تکنیک ها هر روز خطرناک تر از گذشته میشد.

عده ای در این میان به فکر افتادند که به جای تبادل لینک با دیگران، خودشان مجموعه ای از سایت ها و وبلاگ های اینترنتی با موضوعات نزدیک به هم ایجاد کنند و با استفاده از آنها سایت اصلی را تقویت کنند. در یک مزرعه لینک ارتباطات بسیار پیچیده ای بین سایت ها برقرار میشود و معمولا از حلقه های تو در تو و چند لایه تشکیل شده است.

مزرعه لینک یا شبکه اختصاصی از بک لینک

اما گوگل برای این سایت ها نیز راه حل هایی را پیدا کرد؛ توجه به عمر دامنه ها، واقعی بودن اطلاعات تماس، استفاده از هاست یا DNS مشترک و البته مهمترین نکته آنکه تمام این دامنه ها به نام یک نفر یا یک مجموعه بودند؛ موجب شد تا سایت های بسیاری توسط گوگل شناسایی و جریمه شوند. این تکنیک با نام PBN نیز شناخته میشود. برای آشنایی بیشتر با مفهوم PBN و تفاوت آن با مزرعه لینک به مقاله PBN چیست مراجعه نمایید.

به جای استفاده از مزارع لینک، می‌توانید از تاکتیک‌های سئو کلاه سفید، مانند ایجاد محتوای ارزشمند، نمودار‌ها، داده‌ها، مصاحبه‌ها و غیره بهره ببرید. در کل بهترین محتوا، محتوایی است که به شما اجازه می‌دهد لینک ها را به صورت طبیعی و به مرور زمان بدست آورید. برای آشنایی بیشتر با این موارد و مطالعه مقالات آموزشی مرتبط به صفحه سئو کلاه سفید مراجعه کنید.

4- پست مهمان اسپم Spam Guest blogging

اگر بخواهیم خیلی ساده به شما بگوییم، پست مهمان یعنی اینکه محتوایی را در سایت‌هایی قرار دهید که مالک حقیقی آن شما نباشید. این محتوا می‌تواند به شکل مقاله، عکس، ویدئو یا هر نوع دیگری باشد. یکی از مزایای پست مهمان آن است که با انتشار محتوا در سایت‌های دیگر، نام برند و محصول یا سرویس شما توسط عموم مردم شناخته می‌شود.

اما مزیت دیگری که باعث شده وب مستران زیادی اقدام به منتشر کردن محتوا در سایت های مختلف کنند، اهمیت پست مهمان در سئو یا بهبود رتبه سایت است. شاید برایتان سوال شود که چرا استفاده از از پست مهمان باعث جابه جایی رتبه می‌شود؟

جواب سوال بالا در یک کلمه خلاصه می‌شود؛ «بک لینک!»

با فراگیر شدن تکنیک های لینک سازی، هر روز سایت های بیشتری توسط الگوریتم پنگوئن جریمه میشدند و مدیران سایت ها متوجه شده بودند که قرار دادن لینک در سایدبار یا فوتر یک سایت یکی از فاکتورهای گوگل برای شناسایی لینک های خریداری شده است. در نتیجه بهترین فضا برای لینک سازی محتوا صفحات بود.

در همان زمان سایت های خبری و آموزشی تشنه ی محتوای تازه و جدید بودند. متخصصین سئو شروع کردند به نوشتن مقالات تخصصی در موضوعات مختلف و انتشار آنها در این سایت های جامع و به مرور تکنیک پست مهمان همه گیر شد!

استفاده از پست مهمان در لینک سازی کلاه سیاه

در واقع وقتی محتوایی را در سایت‌های دیگر بارگذاری می‌کنید و در آن به سایت خود لینک می‌دهید، گوگل این بک لینک ها را به عنوان یک سیگنال مثبت در نظر می‌گیرد و جایگاه سایت شما در صفحه نتایج را بهبود می‌دهد. احتمالاً وقتی فهمیدید که گوگل اینقدر به پست مهمان و لینک های داخل آن بها می‌دهد، با خود فکر کنید:

«چه روش خوبی، حالا در تمام سایت‌هایی که پست مهمان قبول می‌کنند، محتوا میذارم و به سایت خودم لینک میدم. اینجوری رتبه سایتم سریع میره بالا!»

مثل هر روش دیگری این تکنیک نیز به سرعت توسط گوگل شناسایی شد زیرا بیشتر این صفحات و سایت ها از نظر مفهومی ارتباطی به هم نداشتند، به بیان ساده‌تر، زمانی که تنها به قصد گرفتن لینک و افزایش رتبه سایت خود، شروع به منتشر کردن محتوا در سایت های مختلف می‌کنید، گوگل هم متوجه این روش به ظاهر زیرکانه می‌شود و کارت قرمز خود را از جیبش بیرون می‌کشد.

همزمان سایت ها نیز متوجه دلیل این حجم از نویسندگان مهمان شدند و برای درج محتوای شما تقاضای پول میکردند؛ و اینچنین شد که خرید رپورتاژ آگهی با هدف سئو متولد شد.

5- نظرات اسپم یا Comment Links

بعد از آنکه تبادل لینک خطرناک شد و رپورتاژ آگهی جای پست مهمان را گرفت، دریافت بک لینک رایگان بسیار سخت شده بود. ولی متخصصین سئو کلاه سیاه همیشه ایده های جدید و جذابی داشته اند! این بار نوبتِ حمله به بخش نظرات سایت بود.

بسیاری از سایت های اینترنتی از سیستم های مدیریت محتوای رایج مانند جوملا و وردپرس استفاده میکنند و در همه آنها فضایی برای قراردادن لینک هنگام ارسال دیدگاه وجود داشت. در نتیجه روند کامنت گذاری دستی و رباتی در سایت ها با هدف کسب بک لینک آغاز شد.

همین روند به ظاهر ساده تاثیر زیادی بر سئو سایت ها داشت زیرا در مدتی کوتاه لینک های بسیاری از سایت های مختلف دریافت میکردند. به محض آنکه ارسال نظرات اسپم کارایی خود را نشان داد، همه گیر شد و پس از آنکه همه گیر شد مورد توجه گوگل و الگوریتم پنگوئن قرار گرفت.

ارسال نظرات اسپم با هدف لینک سازی برای سایت

در حال حاضر بیشتر سایت ها اجازه قراردادن لینک در بخش نظرات را نمیدهند و سایت هایی که چنین اجازه ای میدهند مملو از نظرات اسپم و لینک های نامرتبط هستند، در نتیجه این صفحات فضای مناسبی برای لینک سازی شما نخواهند بود. همچنین (با آپدیت های جدید پنگوئن) لینک هایی که در بخش نظرات یک صفحه هستند ارزش و تاثیر به مراتب پایین تری در مقابل لینک های موجود در محتوای سایت دارند.

اما بهتر است بدانید که قرار دادن لینک در کامنت عملاً غیرقانونی نیست و حتی خیلی هم توصیه می‌شود. (در واقع قرار دادن لینک در کامنت یک تکنیک سئو کلاه سفید هم محسوب می‌شود)؛ این روش تنها زمانی غیرقانونی است که به طور غیر طبیعی و افراطی آن را به کار بگیرید.

اگر شما مدیر یک بلاگ اینترنتی، انجمن و یا فروم هستید، باید خیلی مراقب کامنت‌هایی که دریافت می‌کنید باشید. چراکه گوگل با دیدن صفحات حاوی هرزنامه، سایت شما را از نتایج جستجو حذف می‌کند. استفاده از ابزارهای ضد هرزنامه مانند ابزار Google reCAPTCHA یکی از راه‌های جلوگیری از ابتلا به محتوای اسپم در بخش کامنت سایت است.

6- خرید بک لینک buy backlinks

بعد از آزمون و خطاهای بسیار متخصصین سئو متوجه شدند که تنها راه باقی مانده برای کسب خرید بک لینک ارزشمند پرداخت پول است. در این روش شما سایت هایی که ارزش و اعتبار بالایی دارند و از نظر موضوعی با سایت شما مرتبط هستند را شناسایی کرده و در ازای پرداخت هزینه نسبتا بالایی لینک خود را در آنها قرار میدهید.

خرید بک لینک رویکرد کاملا متفاوتی با روش های پیشین داشت، در این تکنیک خبری از لینک سازی رایگان نبود و در نتیجه به جای توجه به تعداد و تنوع لینک ها تمرکز بر روی اعتبار سایت و کیفیت محتوا بود. این روش نیز همچون متدهای قبلی در ابتدا تاثیر شگفت انگیزی داشت ولی مشکل از زمانی آغاز شد که زیاده روی ها در استفاده از آن شروع شد.

خرید بک لینک با هدف بهبود سئو سایت

سایت هایی که در زمینه فروش بک لینک فعالیت داشتند به سرعت درآمد بالایی کسب کردند و لینک های زیادی را در سایدبار و فوتر خود قرار دادند. با اضافه شدن هر لینک به این فضا عملا ارزش و سهم منتقل شده به لینک های قبلی کاهش می یافت. در برخی موارد تعداد این لینک ها به قدری زیاد است که خود سایت فروشنده توسط گوگل جریمه میشود.

خرید بک لینک به مرور زمان بعنوان یکی از خطرناک ترین روش های سئو کلاه سیاه شناخته شد. مهمترین دلایلی که موجب سیاه شدن این روش شدند عبارتند از:

1. لینک سازی در فوتر و سایدبار

فوتر و سایدبار سایت به این دلیل که در هر صفحه از وبسایت مرتباً تکرار می‌شوند یکی از بخش هایی مهم سایت شما برای موتورهای جستجو محسوب می‌شوند. به بیان ساده تر، کلمات و لینک هایی که در این بخش قرار می‌دهید، خیلی سریع تر نسبت به محتوای دیگر توسط گوگل ایندکس می‌شوند. اما آیا می‌توان از بخش فوتر سایت هم یک روش کلاه سیاه درست کرد؟

متاسفانه بله! قراردادن دادن لینک‌های نامرتبط و اسپم در بخش فوتر یا سایدبار سایت یکی دیگر از راه‌های غیرطبیعی برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو است. در واقع مشکل اصلی زمانی رخ می‌دهد که این لینک‌ها، عباراتی هستند که در عین نامرتبط بودن با موضوع اصلی سایت، تعداد جستجوی بالایی دارند. شاید این سوال برایتان پیش آید که چرا سایت‌ها در بخش فوتر از لینک های اسپم و نامرتبط استفاده می‌کنند؛ تنها به خاطر کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل.

ولی باید حسابی حواستان باشد زیرا گوگل در این روش خیلی مته به خش خاش می‌گذارد! در واقع وقتی گوگل لینکی نامرتبط در فوتر سایت شما پیدا کند، ممکن است کارت قرمزش را از جیب بیرون بیاورد و شما را به کلی از صفحه نتایج خود حذف کند.

برای اینکه به کلی با این تاکتیک سئو کلاه سیاه آشنا شوید، ما بعد از بررسی سایت های بسیار، یک نمونه خوب برای شما پیدا کردیم. فوتر سایتی که در زیر مشاهده می‌کنید، موضوع‌هایی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پوشش داده که برخی از آن‌ها عبارات کلیدی مهمی در گوگل هستند. این کلمات کلیدی با اینکه در گوگل سرچ بالایی دارند ولی با موضوع سایت کاملاً نامرتبط هستند.

خرید بک لینک در فوتر سایت ها یکی از روش های سئو کلاه سیاه است

2. انکرتکست تکراری

قبل از اینکه متوجه مفهوم انکرتکست تبلیغاتی به عنوان یک ترفند سئو کلاه سیاه شوید، لازم است به شما بگوییم انکرتکست در اصل چیست.

در کل کلمات و کاراکترهای موجود در یک متن که به سایت یا متنی دیگر لینک می شوند را انکر تکست (Anchor Text) می‌نامند. متن لینک شده یا انکرتکست در واقع همان قسمتی از یک لینک است که کاربر می‌تواند بر روی آن کلیک کند.

زمانیکه از یک سایت بک لینک میخرید، لینک دریافت شده را بر روی پر رقابت ترین و مهمترین کلمه کلیدی کسب و کار خود قرار میدهید، تا اینجا مشکلی نیست. ولی زمانیکه از چندین سایت مختلف برای تقویت همان صفحه لینک میخرید عملا در همه آنها از یک عبارت مشخص (انکر تکست یکسان) برای ارجاع به سایت خود استفاده کرده اید.

اینکه همه سایت ها با ادبیات یکسان و دقیقا به یک صفحه از سایت شما لینک سازی کنند، یکی از فاکتورهای مهم پنگوئن برای شناسایی لینک های خریداری شده است. در نتیجه هرچقدر تعداد لینک های شما با این عبارت هدف بیشتر باشد ریسک جریمه شدن توسط گوگل افزایش می یابد.

این تکنیک حتی در لینک سازی داخلی سایت نیز میتواند خطرناک باشد. برای ایجاد ارتباط بین صفحات یک سایت باید به صورت هدفمند و با ایجاد تنوع از انکر تکست ها استفاده کنیم. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله لینک سازی داخلی چیست را مطالعه کنید.

3. ریدایرکت 301 به روش غیر اخلاقی!

ریدایرکت 301 یکی از روش‌های مفید برای جلوگیری از ایجاد صفحات 404 است. به طوری که اگر یک صفحه از سایت شما حذف شده باشد، می‌توانید با استفاده از ریدایرکت، کاربر را به صفحه‌ای هدایت کنید که محتوای جایگزین در آن قرار دارد. اما متاسفانه این روش هم تا جایی مورد سوءاستفاده قرار گرفت که یک تکنیک سئو کلاه سیاه رنگ از آن متولد شد.

در این روش صفحاتی از سایت های معتبر که جایگاه مناسبی در نتایج گوگل کسب کرده اند شناسایی شده و در قبال پرداخت پول به صفحه ای با همان موضوع در سایت شما ریدایرکت میشوند. در واقع شما به جای آنکه مدت ها زمان و انرژی صرف تقویت یک صفحه کنید آن را از سایتی دیگر خریداری میکنید.

منبع وبسیما برترین شرکت سئوی ایرانی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
<
پیوندهای روزانه
آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 347
  • بازدید ماه : 1748
  • بازدید سال : 2878
  • بازدید کلی : 9404